back in south africa - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van robnicole hofberg - WaarBenJij.nu back in south africa - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van robnicole hofberg - WaarBenJij.nu

back in south africa

Door: rob en nicole

Blijf op de hoogte en volg robnicole

19 December 2014 | Nederland, Lelystad

19 dec: Na Swakopmund was het de bedoeling om steeds een kort verslagje te schrijven maar internet is toch wel lastig ook icm de keuze van campsites, midden in de bush zijn vaak toch de mooiste en soms hebben we ook echt geen keus, dus....inmiddels weer veel gezien en gevoeld: De hitte en kleuren van Sossusvlei, de prachtige maar verschrikkelijk winderige campsite en dus koud op Shark island , Luderitz, waar de enige plaats waar we hoopten dat de tent niet zou scheuren was achter de ablutionblock, het zand in de huizen van het verlaten diamantdorp Kolmanskop en opnieuw de hitte en ruigheid van Fish river Canyon, de 3e grootste van de wereld.
Terug in Zuidafrika de mooie planten van Namaqua NP waar we voor het eerst geen entrancefee hoefden te betalen en de prachtige en gelukig iets minder koude kust van Lamberts bay waar we gister en lopend buffet aan de zee hadden , warme trui aan en erna met koffie bij het vuur, erg apart en vandaag besloten een dagje langer te blijven om de lobsters te proeven die we net uit de zee hebben zien komen. Prachtige kust. Kortom ook Zuid Afrika bevalt ons weer goed en het idee dat jullie thuis bij de kachel zitten met de kerstboom aan en wij lekker in het zonnetje liggen in een duinpannetje is wel heel raar. Morgen gaan we de hitte van het binnenland weer opzoeken...dikke kus van ons

• 19 December 2014 - 19:47

Sandra:

Zucht... Dat klinkt weer goed! En mooie foto's! Hier niet echt bij de verwarming. Het is rond de 10 graden. Niet echt koud dus. Verder vakantie nu en Serious Request aan! Ook leuk. Veel liefs, Sandra

• 20 December 2014 - 08:47

Cobi:

Geniet van jullie zomerse kerst en de laatste week vakantie. Tot gauw! groet

• 20 December 2014 - 10:52

Pama:

Heel fijn om weer wat te horen en te zien. Wat mooi allemaal. Maar bij de Kerstboom met de open haard aan is ook gezellig. Geniet nog een weekje en kom gezond weer thuis (verlangen naar jullie) Pama

• 20 December 2014 - 12:29

René:

Weer genoten van jullie verslag en foto's.
    Het is hier nog geen echte winter maar volgens de berichten wordt het na de kerst kouder, dus geniet nog lekker een week in de warmte en van alles daar.
    Vanavond de elektrische haard aan en de kerstboom Sandra komt gezellig bij kletsen na haar korfbal wedstrijd.

groeten René

• 20 December 2014 - 13:38

Jack:

Nou geniet maar lekker daar. Je mist hier niets, zeker niet van je cluppie.
    0-4 op de bips van Vitas.

• 20 December 2014 - 14:43

Jacqueline:

Jeetje wat een reis prachtige foto's en verhalen bij het zeebuffet krijg ik water in mijn mond heerlijk! Wat gaat de tijd snel.Geniet nog van de laatste week en een zon overgoten kerst.Merry Chrismas Xxx

• 21 December 2014 - 20:26

Vera:

Wow, what a trip ! so glad you were brave enough to travel through Namibia in December ! Love the travel report and photo's, the sand dunes are amazing ! luv you lots and enjoy Christmas with Trudy and Oom Gerard.

• 22 December 2014 - 14:14

Danny:

Mooie verhalen en foto's maar weer! Heb er weer van genoten.
    Geniet nog maar even van jullie laatste warme vakantie week. Hele fijne kerstdagen!
    Dikke X

• 23 December 2014 - 13:24

Henk En Bap Distelbrink:

we wensen jullie hele fijne kerstdagen in het zonnige zuid Afrika. Het was weer een gezellig mailtje met
    leuke foto's Groetjes en tot ziens

• 23 December 2014 - 21:37

Marjolijn En Rene:

Lieve Rob en Nicole,geniet nog lekker van de laatste dagen en een goede reis terug!

Lieve groetjes Marjolijn en René

• 24 December 2014 - 15:54

Mama Thea:

hoi rob en Nicole eindelijk kom ik door naar jullij heerlijk om alles te lezen van jullij avonturen. ik ben nu bij carla en tom vandaar. en ik kan gerard ook een goed jaar wensen ik heb geprobeerd trudys email.
    give trudy and danny my love have a great xmas lots of love and kisses mama and tante thea