warm botswana naar natte falls. - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van robnicole hofberg - WaarBenJij.nu warm botswana naar natte falls. - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van robnicole hofberg - WaarBenJij.nu

warm botswana naar natte falls.

Door: rob

Blijf op de hoogte en volg robnicole

14 Oktober 2012 | Nederland, Haarlem

Zondag 14 Oktober…….

Nou daar zitten we dan,voldaan met een biertje,wel verdiend hoor, hele dag gewandeld,rond het natuur park van de Victoria watervallen,mijn hemel wat een geweld,al dat water,en het is nog het droog seizoen.De watervallen zijn in het regen seizoen bijna niet te zien,door de steigende mist van het water,en je wordt ook nog eens erg nat. Na deze indrukwekkende wandeling,nog even naar de Victoria Falls hotel geweest,een hotel die prachtige gebouwd is op een hoogte,waar vandaan je heel mooi in de gorge kan kijken,waar het water geweld zich afspeelt. Dit hotel is echt een product van de Engelse kolonialen. Dit hotel is 115 jaar oud,volgens mij hebben de Engelsen hier onder genot van een hapje en een drankje het hele Kolonialisme bedacht.
Maar voor dat we hier waren, hebben we in Botswana een paar spannende nachten gehad. Na dat we op de Okavango Delta waren geweest, hebben we echt wild gekampeerd, moet je,je voorstellen,je kampeert midden in het park geen hekken niets, je auto en je vuur is jouw veiligheid???????? Ik geloof dat ik het meer spannend vond dan Nicole,die was heel rustig en ik had iets van na het eten gauw de tent in,al was het pas 8 uur…..Zodra je met je eten bezig bent, ruiken de beesten dat,twee avonden waren we net aan het maal, en er komt een enorme hyena je plek op lopen,snuffelend naar eten,toch even wat anders dan kamperen op de Veluwe of Texel(Pa). Ons laatste kampeer plekkie in het wild bij Savuti, kreeg ik bezoek van een bull olifant zie foto,het levende bewijs. Rijden door het park was ook heel spannend,we hebbben maar een water doorgang gehad van een cm of 70,de rest van de tijd alleen maar mul zand,en maar hopen dat je niet vast komt te zitten,in de middle of nowhere,wat gelukkig geen een keer gebeurd is,wat een chaufeur ben ik toch,al met al een geweldig ervaring maar nog geen katten gezien,hopen die dan toch aan te treffen in Hwange. Nou vrienden,we hebben ook een paar foto,s geplaatst dus bekijk ze even en stuur eens een bericht,dikke kus rob/nicole,tot later…

• 14 Oktober 2012 - 23:22

Yvette En Richard...:

heey afrikaantjes..

wat een avontuur zeg! ziet er echt super mooi en spannend uit!
    Wij houden het gewoon lekker op een dierentuin hoor! haha! Wij vinden het echt stoer
    dat jullie dit doen! en ook echt de moeite waard! wat een mooi gebied!

nog heel veel plezier!!
    kom veilig thuis eh!

Dikke kus van Richard en Yvette.

ps: we love you! en we want pictures of a cat!!!! haha

MOOI BLIJ !!

• 15 Oktober 2012 - 07:25

Moon:

Wat een geweldige belevenissen !!! Ziet er geweldig en indrukwekkend uit..geniet nog maar van de spannende dingen die nog op jullie pad gaan komen en van de mooie natuur.. hele fijne vakantie verder maar kijk uit voor die grote poezebeesten daar liefs Moon X

• 15 Oktober 2012 - 12:22

E En J Van Den Berg (PAMA) :

Hoi Rob en Nicole wat een reis maken jullie en heel fijn ook de foto,s te zien dat het werkelijk zo is, want alleen een verhaal over een goede chauffeur! Houden zo! Eindelijk dan in Zimbabwe, je straalt weer, maar kom wel samen gezond en wel terug! Wij doen het hier wel met twee zwarte panters!
    Liefs en nog veel plezier pama.

• 15 Oktober 2012 - 15:01

Bap En Henk:

Jullie reisverslag gelezen en foto's bekeken. Heel indrukwekkend allemaal!!! Wat een enorme olifant zo in je achtertuin en een hyena zo als gast aan tafel. Geniet verder van jullie reis; we kijken uit naar het volgende bericht. Groetjes Bap & Henk

• 15 Oktober 2012 - 19:09

Hans - Come Along Safari:

Het gaat gaat lekker hoor ik! Houden zo.

p.s. toch nog vrolijk toen je in Zimbabwe was gekomen ondanks de extra dollars die ze uit je zak hebben geklopt? 'This is Africa, man'!

Gr. Hans

• 16 Oktober 2012 - 12:00

Danny:

Hoi globetrotters,

Wauw wat een fantastische reis!
    Ik lig hier lekker te genieten van jullie verhalen en mooie foto's.
    Jammer dat jullie nog geen katten gezien hebben, die zie ik wel weer hier in Almere,
    elke dag, 2 stuks..:-).

Geniet ervan en veel reis- en campeerplezier!

Dikke knuffel en XXX

• 16 Oktober 2012 - 20:24

Sandra:

Wat ziet het er gaaf uit! Alleen die olifanten al!! Nu nog achter die katten aan. Geniet van het avontuur! Hier goed. Vissen zwemmen lekker rond. Martin kletst af en toe tegen ze. Verder nat, koud en donker..., maar wel gezellig! Liefs Martin & Sandra

• 17 Oktober 2012 - 17:58

Linda En Geert-Jan:

lieve Nicole en Rob,
    Wat een prachtige reisverhalen allemaal, we genieten met volle teugen en wat een schitterende foto's! Wat een held die Rob, om 20.00 uur al naar bed, als rasechte Afrikaan ben je toch niet bang voor een hyena e.d.? hahaha, gelukkig hield Nicole haar hoofd koel en heeft ze de hele nacht de wacht gehouden!
    Echte girlpower! Veel liefs en groetjes vanuit een koud en nat Nederland, waar de verwarming al aan staat. Geniet nog maar lekker van de warmte daar, take care natuurlijk en veel plezier verder!
    GJ en Linda

• 18 Oktober 2012 - 19:46

Rene & Marjolijn Vermaire:

Wat een spannende verhalen! Hoe warm is het daar?
    Hier nederlandse herfst , maar wel met 19 graden!
    geniet ze nog verder!
    gtoetjjes r en m

• 19 Oktober 2012 - 22:41

Monique:

Hallo Rob en Nicole,

Het gaat jullie goed daar ver weg van hier. Wat een wilde avonturen. Begrijp ik nou goed dat Rob de schrijver van dit reisverslag is? Leuk hoor.
    Ik kan mij er niet zo'n voorstelling van maken. Zeeland was al een hele belevenis. Ha, ha. Nee hoor, vroeger wel het een en ander gezien maar de laatste jaren ernstig dicht bij huis.

Dennis is fanatiek aan het tennissen soms wel 3x in de week. Ik doe helemaal niks momenteel. Nou ja, niks. Heb gaten in de muren gevuld en plavonds gewit en morgen eindelijk het dankbare werk: de muren schilderen. Ja leuk.
    Volgende week dansen op 2-generations met mijn vriendin en daarvoor al wat nieuwe kleding gekocht. Moet toch een beetje hip voor de dag komen.
    Heb deze week herfstvakantie en nog veel plannen.

Jesse geeft de 31ste een klein Halloween-feestje. Lekker aan de knutsel daarvoor. Zondag gaan we naar een poppenkastvoorstelling in de Jopen kerk met een vriendje van hem. Gezellig en daarna een borreltje natuurlijk.

Ik wens jullie nog heel veel plezier en leuk dingen toe,

tot over een paar weken.

Doe voorzichtig,

groetjes Dennis, Monique en Jessexxxx