1 ste week africa - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van robnicole hofberg - WaarBenJij.nu 1 ste week africa - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van robnicole hofberg - WaarBenJij.nu

1 ste week africa

Blijf op de hoogte en volg robnicole

08 Oktober 2012 | Nederland, Haarlem

Maandag 8 oktober.

Hallo Allemaal,

Eindelijk een verslag van onze reis tot nu tot: het is echt Afrika hier: op het platteland zie je de traditionele hutjes en in de stadjes lijkt het iets meer huisjes en veel mensen bij elkaar op een kluitje: het grootste deel van de reis hebben we geen bereik met onze telefoon en al helemaal geen internet!!!!

Na onze aankomst op Johannesburg dinsdagochtend 11 u werden we keurig opgehaald om naar onze auto gebracht te worden. Na uitgebreide uitleg over alle ins en outs van de auto en kampeerbenodidgheden probeerden we onze weg te vinden met de GPS: 5 x hetzelfde rondje gereden, toen maar de kaart gebruikt en het gevoel en herinnering van Rob. Uiteindelijk kwamen we op een camping aan een riviertje, perfect! Alleen de “bewaking”was wel apart. Opeens lagen er een paar mannetjes naast onze auto te slapen. Effe wennen.
Toch heel lekker geslapen en de volgende dagen een aantal wildparken aangedaan: giraffen, olifanten, zebras, impalas, wildebeast, zwijnen, rhino”s zittend vanaf onze campsite, heel veel vogels, maar nog geen grote katten gezien. Lekker gelunched op de Gary Player Golfcourse voor veel minder als later aan de snelweg. Een van de beroemdste golfbanen van de wereld en je loopt er zo op ,vanaf Sun City het las Vegas van Afrika: heel apart.
Bij de grens van Botswana helaas ons net gekochte vlees en boerewors in moeten leveren: you are not allowed to take red meat en cucumber and tomatoes across the border. Wij deden net of we gek waren en gingen naar nothing to declare loket. Het was de 4e op rij en we dachten nu zijn we klaar. In totaal 5 loketten en een checkpoint en een half uur later( viel mee dus) toch de boerewors en t-bone moeten inleveren.Shit! Opnieuw kopen dus.’
Inmiddels blijkt Botswana een geweldig land: mooi national park met geweldige campsite, alleen geen rhino gezien, helaas en verder de zoutpannen: 1 “ëiland”waar je kan kamperen: niks is er dus je moet je eigen douche creeeren, Daar hebben ze wat op gevonden, werkt goed als je niemand om je heen hebt:een zak in de boom en poedelen maar.!! Inmiddels weer uit de zoutpannen: 1 ½ dg geen water gezien alleen maar zout en dorre vlakte en bos met hele uitdagende zandwegen,en toch veel vee en struisvogels, hoe ze het overleven???? Nog wat schade aan de auto opgelopen en een lekke band, maar ondanks de hitte zo verwisseld, Wat een kanjer toch die Rob! Oh ja,Hans: inmiddels snappen we de GPS , veel plezier van gehad in de zoutpannen en morgen hopelijk ook in Moremi. Vandaag een relaxdagje gehad: om7.30 opgehaald bij de campsite om dieper in de Okanvango Delta gebracht te worden voor een Mokoro trip( zie foto). Een voorproefje wat ons te wachten staat in Moremi en Chobe NP, we hebben net gehoord dat de oversteek niet zo goed begaanbaar is, we shall see. De boot trip was super! Rust en wild, vrij dicht bij de hippo”s geweest , echt wunderfull.2 dagen lekker gegeten in het restaurant van de campsite audi camp, en morgen de wildernis weer in. Tot over een week waarschijnlijk……

• 09 Oktober 2012 - 14:38

Cobi:

Ziet er al weer goed uit jongens! al gelijk een week vol avontuur. Veel succes en plezier bij alles en ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal. liefs van mij.

• 09 Oktober 2012 - 19:33

Marjolijn En Rene:

fijn wat van jullie te horen, wat maken jullie een leuke,mooie dingen mee...
    heel veel plezier nog en we kijken uit naar de vervolgstukjes.

hoe lukt het foto's maken daar?

groetjes marjolijn en rene

• 09 Oktober 2012 - 20:49

Carmen:

Aloa, wat een ervaringen al na 1 weekje weg!! Slapen jullie wel goed in dat tentje bovenin? Waarschijnlijk al meer dan 300 foto s op de teller? :) Hier lekker herfstweer, toch ook leuk om te weten nietwaar? hihi, kus Carmen

• 09 Oktober 2012 - 21:58

G Mathot:

Ik ben hardstikke jalours !!!! het re
    is verslag neemt mij terug naar de tijd dat ik ook in die landen reisde.

Ik wens jullie een gode reis en heel veel plezier

• 11 Oktober 2012 - 16:47

Lex En Daan:

geniet van de vakantie het gaat snel voorbij neem een borreltje van ons en lex houd jullie nu wel op de hoogte van ajax