visiting friends and relatives - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van robnicole hofberg - WaarBenJij.nu visiting friends and relatives - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van robnicole hofberg - WaarBenJij.nu

visiting friends and relatives

Door: robnicole

Blijf op de hoogte en volg robnicole

26 December 2014 | Nederland, Lelystad

26 december, happy christmas!
Vanochtend aan onze laatste etappe begonnen, van PearlyBeach via Hermanus: de walvisstad van ZuidAfrika( ze zijn nu helaas al vertrokken , maar wel prachtig hier en internet!) weer naar Cape town, hier slapen we vannacht , morgen de tafelberg op en s avond naar huis.
Na de kreeften van Lambertsbay zijn we de Cederbergen ingegaan: Lekker warm, ruig en rustig: kamperen in ons eentje aan de rivier. Toen Cape Town: lekkerpraktisch als je geen flauw idee hebt waar je met zijn voor een campsite of lodge waar auto veilig binnen het hek staat! Die zijn er dus niet , dus dan maar schiereiland op, 4 adressen gekregen , niet te vinden, te laat( receptie gesloten= zondag) of opgedoekt: daar stonden we dan in de regen om half 8 s avonds: dehotels en b&b‘s zaten vol( kerstvakantie is in zuidafrika de zomervakantie!) ,totdat we bij een echt engels landhuis wat vroegr een klooster was geweest een barmhartige samaritaan ontmoeten: Jack,eerst wilde hij ons terug naar kaapstad sturen maar toen hij onze gezichten zag mochtn we bij hem op de parkeerplaats blijven logeren met gebruik van douche toilet en lounge in het huis , gratis thee koffie , geweldig ! Onze laatste braaiavondje ging niet door, maar een heerlijk etentje aan de haven waar we door de ober in de watten werden gelegd was precies wat we nodig hadden!
De volgende ochtend kaap de goede hoop bekeken en Caroline met haar man , kind en moeder bezocht. Vanwege het overnachtprobleem heeft Caroline een rondje gbeld en mochtn we in het appartement van vrienden slapen met de auto veilig achter slot grendel. Ook weer opgelost...... s avonds stappen in Long Street en genoten van de afrikaaanse muziek.
Toen nog even wijn geproefd in Stellenbosch , buiten de proeverij ng wat extra glazen besteld zodat we een echt goede keus konden maken voor de Kerst. De route door de wijnlanden was prachtig alleen kwamen we erg laat aan in Pearly Beach! Oom Gerard nam zijn telefoon niet op en Trudy‘s nummer waren we kwijt dus een beetje ongerust waren ze wel!
Hele leuke dagen gehad , de zuidelijkste punt van AFrika bezocht en heerlijk gegeten: kerstmis in africa is gezellig maar raar: er staan kerstbomen terwijl iedreen in korte broek in de zon zit te eten en een kerstkoor op een parkeerplaats aan het strand waar mensen liggen te zonnebaden....
Onze foto' s volgen later. Veel liefs van ons. Xxxxxxx

• 26 December 2014 - 11:35

Carmen:

Fijne kerstdagen, geniet van jullie laatste vakantiedagen! Tot snel xxxx

• 26 December 2014 - 16:17

René:

Jullie ook fijne feestdagen geniet nog even van de warmte,
    En alvast een goede reis terug naar het koele Nederland.
    Zorg wel dat je warme kleren bij de hand hebben als jullie hier landen,

René