vervolg land van uitersten: - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van robnicole hofberg - WaarBenJij.nu vervolg land van uitersten: - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van robnicole hofberg - WaarBenJij.nu

vervolg land van uitersten:

Door: rob en nicole

Blijf op de hoogte en volg robnicole

10 December 2014 | Nederland, Lelystad

Vervolg 10 dec. Etosha was prachtig maar na een hoosbui s avonds ( de 1e dit jaar) waardoor we gedwongen waren in de kampkitchen te koken en eten , met leuke gesprekken met andere kampeerders bleef het wild de tweede dag ver bij ons vandaan: behalve een mooie black rhino wat giraffen, een struisvogel met jongen en natuurlijk de impalas..
In de cheetahopvang een paar 100 km verderop zien we de cheetas allemaal uit hun eigen kom eten , eten van de grond vinden ze vies, ze pakken hun stuk vlees rennen een rondje en leggen het dan weer terug in dezelfde kom om verder te eten.
Daarna rijden door een westernfilm en de volgende dag mooie rockengravings bekijken. S middags aangekomen bij de hoogste berg van Namibie bij een lodge ook weer in the middle of nowhere: de tuin ziet er prachtig uit en wordt nog mooier door de volgende hoosbui: de 1 e in 2 jaar! Gelukkig ruim voor het eten zodat we later wel ons ribstuk op het houtvuur kunnen gooien.
S ochtends een pitige wandeling door het gebergte:prachtig en we zien sporen van een luipaard , zouden we hem dan toch vinden? Helaas niet maar we genieten van de wandeling en de verhalen van de Damaragids. S middags komen we aan op de mooiste campsite tot nu toe : Spitzkoppe. Ook dit wordt door de lokale Damara bevolkingsgroep gerund: deze doen het heel goed. De sites zijn prachtig rondom het rode gebergte , wij kiezen de mooiste plek met een geweldige zonsondergang...en alle plekken hebben een braai , vuilnisbakken en een drophole als toilet. Puur natuur, geen mensen om je heen en douchen bij de ingang van de campsite en park waar ook normale toiletten zijn. Hier is ook een hele originele bar en restaurant, alles tip top: zo kan het dus ook. Net als de cheetahopvang is dit een geslaagd project en wordt alleen maar beter.
De volgende dag nemen we met pijn in ons hart afscheid van deze geweldige plek om een paar uur door kale vlakke woenstijngrond te rijden voor we aan de kust komen. Grauw, koud en vlak, valt een beetje tegen! De campsite is superdeluxe, de wasservice perfect en de restaurants bij de jetty geweldig: zulke vette oesters hebben we nog nooit gegeten. Later horen we hoe het komt: vanwege de koude golfstroom en het zuivere water groeien deze oesters binnen een jaar uit tot supergrootte , waar de Nederlandse oesters 5 jaar over doen, dit proef je dus duidelijk. De boottocht waarin de pelikanen op de boot komen eten en gezellig bij de gids komen zitten, de zeehonden ook de boot op springen en gewoon tussen de mensen doorlopen, de lunch met verse oesters en champagne en de opwinding als er bijna een whale gespot wordt is geweldig. De zeehondenkolonie met een paar verdwaalde flamingos , een dolfijn en een jakhals die een babyzeehondje zit op te peuzelen is puur natuur. We genieten! Daarna willen we toch nog even de desert golfbaan zien.15 min van Swakopmund ligt midden in de zandduinen en golfestate met een uitdagende baan en in de zon! We twijfelen om nog een dagje te blijven om te golfen , echt goedkoop ....maar als we vanavond weer in de mist en kou over de jetty naar het restaurant lopen weten we dat we morgen weer de hitte van het binnenland gaan opzoeken. Het scheelt vaak 15- 20 graden met elkaar. De zeemist overheerst indit stukje kust: jammer want bij een flauw zonnetje ziet het er al heel anders uit, mooie groene wilde zee en gele zandduinen en vooral super lekkere vis!

• 11 December 2014 - 11:03

Wil En Rob Eijs:

Hoi vakantiegenieters,
    Wat een schitterende foto's. We kunnen ons goed voorstellen dat jullie volop genieten van deze reis. Erg leuk dat wij ook een beetje mee kunnen genieten op deze manier.
    Op dit moment (donderdagochtend 11.00 uur) is het hier beestenweer, het stormt en regent cats and dogs.
    Nicole en Rob, nog heel veel plezier op jullie verdere tocht.

Lieve groetjes van ons, Wil en Rob

• 11 December 2014 - 16:51

Marjolijn En René:

Lieve Rob en Nicole,
    Wat een leuke gedetailleerde beschrijvingen!
    En wat een temp. Verschillen zeg!
    Wat een ervaring om nooit meer te vergeten!
    Lekker naar de warmte en verder intens genieten!
    Liefs mar en René

• 11 December 2014 - 17:43

Cobi:

Wat een prachtige dieren allemaal! en moest je niet even meedansen met de dames Nicole :)
    Jullie genieten met volle teugen volgens mij. Heerlijk afwisselend in landschap, mensen en dieren en decadentie. Tot het volgende verhaal! groet

• 12 December 2014 - 12:24

René :

Hallo Nicole en Rob

Wat een reis. mooie foto's Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie hier van genieten. Geniet er samen van de komende tijd .

Groeten uit Nederland waar ik net de verwarming weer aan zet het stormt en het regent.

René

• 13 December 2014 - 21:34

Carla:

heerlijk om te lezen! wat een mooie foto's... de kleuren van Afrika! echte bushman paintings wow!
    geniet nog, we wachten in spanning op jullie verhalen!
    kussen xxxx Tom & Carla :)